fredag den 18. februar 2011

Vagt i gevær........

Carolines fine kjole fra Claron.

Så er konfirmations tiden ved at være over os.
Mandag var den store dag, caroline, mormor og jeg skulle ud og kigge på kjoler.
Caroline er en pige med orden i sine ting og ælsker at lave lister (hvor mon hun har det fra :)
Så styr på det hele var der, mormor og jeg skulle bare følge med.
Første stop på vejen

Vi kommer ind, får hjælp af en pige, der har 3 andre på samme tid,
prøver 150 kjoler (ca.)
Caroline falder for en fin kjole, der er alt for STOR,
den er xsmall og skal syes ind med 10 cm i ryggen
og 2 cm ved hvert bryst
(ikke en nem opgave, da der er "tunge" læg)


Mens vi står der og kigger og sætter nåle i, ser vi at lynlåsen
er i stykker, den er også gået fra,
hvor den er syet fast ved stoffet,
ved nærmere syn, er den beskidt og er gået flere steder ved lynlåsen.
Kjolens pris er 2199 dkkr.

Caroline syntes at kjolen er fantastisk,
men vil heldigvis prøve andre på sin liste,
Så næste stop


Stor dejlig luftig butik med skøn betjening,
kjolerne hænger tæt, men er ikke krøllede, er hele
og ikke beskidte.

Her er bare den fineste kjole,
som vi alle kan li
(mormor og mor, måske lidt mere end Caroline)

Men er en til butik på listen og den skal jo også ses,
der er ikke noget.
Nu skal der tænkes.

Igår Torsdag skulle vi prøve de 2 kjoler igen,
denne gang med Carolines ven Freja, som dommer.
I Miss Nicolai finder vi den samme kjole,
denne gang er lynlåsen bare gået mere i stykker
og den er lidt mere beskidt.

Caroline syntes stadig at den er fin,
Freja er lidt med,
meeeeen hun skal jo også lige se den anden.
Imens snakker jeg med ekspedienten om de forskellige ting,
hun siger at når der er så mange ting der skel laves om,
kan vi nok få lidt rabat.
Rabatten skulle ville også være på lynlåsen, der skulle skiftes??????
Der kom jeg til at sige, at det jo ikke var min skyld at de får lavet deres i Kina
og de ikke kan holde, men at det måtten være butikkens systue,
der måtte sy en ny i på deres regning, men at jeg gerne ville betale for de forandringer,
der skulle laves!
Nu mente ekspedienten at det pludselig ville være for store forandringer, der skulles laves,
så vi skulle måske se os om efter en anden kjole!

Det må man da kalde service :-((

Det er min datter ;-)

Så gik vi i Claron
Og fik den fineste kjole og fantiske god service.
Caroline roste deres forhæng ved prøve rummet,
syntes det var fedt stof, hvorpå ekspedienten sagde at hun ville finde resten
af stoffet til næste gang vi kom,( for denne kjole skulle også syes ind)
og det kunne Caroline, da bare få.

Det kalder jeg sku' for DEJLIG betjening


Så det jeg bare ville sige var:
Miss Nicolai, skam jer, at udnytte unge pigers drømme
og lave sådan noget bras, der ikke er de mange penge værd
og
CLARON, vi kommer igen og køber brudekjole om et par år.

Tak til jer, der læste med så langt,
God fredag!


3 kommentarer:

  1. Hun bliver så fin, det søde barn. Godt valg. Er det en hemmelighed, at jeg har set kjolen her?

    Hilsen Mosteren

    SvarSlet
  2. God fornøjelse med forberedelserne, det er så dejligt. Jeg var på den sidste år, min datter syede selv sin kjole efter en lignende oplevelse hos miss Nicolai. Den blev superflot, selvom det ikke var uden bæven jeg lod hende klippe stoffet alene. Nyd alle de dejlige ting I skal sammen og husk at jo bedre tid man er i, jo mere kan man nyde det.

    SvarSlet
  3. Jep, nyde det, skal jeg nok, selv om vi får diskuteret MEGET, Caroline vil gerne have servietter med stjerner, men IKKE de nye fra Green Gate.
    jeg syntes at servietter fra Susanne Schjerning
    er for fede, meeeeeen NEJ siger den unge dame :-)

    Så vi må se, der er jo laaaaaag tid til Maj ;-))

    SvarSlet