søndag den 5. august 2012

Kunsten at græde smukt!

Denne mester jeg sku' ikke.
Jeg har lige afleveret min skønne datter på Langeland på efterskole og jeg var super god, lige til vi kom ud i bilen, så kom "the ugly cry". Det er jo glædestårer, 10 mdr. med sang, musik, fantastiske unge og søde lærer, en fantastisk chance for at rive sig løs og finde sig selv, både for Caroline og os som en familie. Men derfor er det ikke nemt:) Nu er det sovetid for i morgen skal jeg op og sende Caroline dagens råd. Sov godt til alle.

10 kommentarer:

  1. Ja jeg kan godt huske det. Særligt fordi Maja havde svært ved at falde til på den ungdomshøjskole hun gik på. Det var på Fyn. Laaangt væk. Men pludselig efter nogle uger, så var den der bare, og så var det ikke så svært at bære, når vi vidste at hun var glad. Men det bliver nok svært for dig i begyndelsen;-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Kære Pia.
    Det er da den mest naturlige ting i verden at tage en tudetur, og jeg er sikker på at Caroline rigtig hurtigt får involveret sig i en masse spændende ting, hun kan slet ikke lade være, så 10 mdr. er hurtig gået. :) :) knus

    SvarSlet
  3. Jeg ved det godt, jeg ved godt at hun har det fint derover, men det ændre ikke på at her er lidt tomt herhjemme.
    Så stakkels Rasmus han er allerede træt at alle de bonus kys og knus han får :))

    SvarSlet
  4. Jeg synes det er helt ok du er ked af det, vi talte om det her til formiddag, at Cecilie tager på efterskole om kun et år og Hold nu Kæft der bliver tomt, så græd du bare... det kommer jeg også til.... Glæder mig til vi ses den 20;-)

    SvarSlet
  5. Ja, det er ikke nemt at få klippet den navlestreng! :-) Og det er da helt tilladt at tude lidt. Det ér en stor ting - hun skal ud at prøve sine vinger af, og du skal finde ind til et nyt liv. Bare vent, efter et par uger, vil du nyde friheden. Caroline ligeså.

    SvarSlet
  6. Glæd dig til at det hun kommer hjem med om 10 mdr. Vores Olivia kom hjem (...et par år siden) fra efterskole og var en haj til rengøring og tøjvask. Det er dejligt at se, at de kommer godt igennem det første skridt til løsrivelsen. I går vinkede vi farvel til Frederikke, som nu er i NY indtil weekenden, hvor turen går videre til værtsfamilien i Idaho. Vi må holde sammen :-)

    SvarSlet
  7. Kære Fru O
    Nu er jeg kommet så langt, så jeg står med saksen i hånden, så kommer det store spørgsmål: Hvornår klipper jeg?
    Jeg er dog gudskelov hold op med at tude, men her er sku lidt tomt. så nu ser jeg frem til at begynde at nyde min frihed:)

    Hej Mette
    Jeg er i gang med at glæde mig rengøring og tøjvask og de gode koncerter vi kommer til at høre de næste 10 mdr.
    Og til at se hvordan hun udvikler sig uden alle min fantastiske gode råd Ha Ha.
    Idaho det er da også et godt stykke væk, men sikken en oplevelse hun får. Hvor er det godt at vi har skype og Facebook
    så vi kan følge lidt mere med:)

    SvarSlet
  8. Jeg kan kun fortælle dig at det bliver endnu værre !!! Den dag hun skal hentes hjem igen... Der skal hun sig farvel til det herlige / sjove / spændende / fantastiske liv på efterskolen. Alle de "nye" venner går rundt og krammer, græder, kysser ( MEGET HØJLYDT ) de kan næsten ikke give slip på hinanden. Som Mor får man en KÆMPE klump i maven, da man både er glad for at få sit dejlige barn hjem igen. Men også en sorgens dag....Et godt råd ; ha godt med kleenex med i bilen. Det får både hun og du brug for. Til turen væk fra din datters efterskole liv.... Jeg HAR prøvet det. Til gengæld får du med sikkerhed en datter hjem der har endnu mere styr på tilværelsen. Tiden flyver... Kh Gitte

    SvarSlet
  9. PS. Hvor er det bar en FLOT og anderledes blog du har fået lavet !!! Spændende look. Har du selv lavet den ????

    SvarSlet
  10. Hej Gitte
    Det er gudskelov blevet hverdag igen og glæden ved at høre hvor dejligt hun har det, gør savnet meget mindre:))
    Den med at skilles fra dem igen, må vi tage når den kommer, men jeg har da heldigvis hørt fra mange andre at mennesker man har mødt på efterskole hænger ved resten af livet, så det må være en lille trøst.

    Tak for ros, jeg ville ønske at jeg kunne tage æren for den, men det er det ikke.
    Du går bare ind under oversigt, derefter skabelon og vælger dynamiske visninger og vupti ser det sådan ud.
    Jeg syntes at det er dejligt nemt at overskue hvis man gerne vil kigge det hele igennem.
    Kh Pia

    SvarSlet