søndag den 25. august 2013

Haverum.

Jeg er vild med denne her ide til haven, lav et bed med hvad du har.

Her er brugt brænde, mursten og tagsten, hvis du vil have læ snupper du lige et par gamle vinduer og banker op. Til jul kan man jo hænge et par neg med en lille rød sløjfe, vupti jul.

Et gammelt cykelhjul er blevet til en lysekrone, som jo hænger i læ af vinduerne, genbrug igen.

De 2 "pæle" der støtter har fået små blomster af skjorteærmer, fin ide, når det ikke regner.

Hvis man vil have sin køkkenhave for sig selv uden snegle, kan du lave et højbed ud af hø, igen et gammelt vindue med hør så de små nye planter kan få skygge og læ.

Dem må jeg have i sommerhuset og herhjemme i lejligheden om vinteren.

Spisestue i det fri? Hvorfor ikke.

Smukt bord med forskellig opdækning.

Ordet daybed får en hel ny betydning, tænk at lægge sig her og kigge op i træet og stjernerne.

Og hvis man skal, er der også råd for det.

Jeg elsker denne ide, armeringsjern med persienner og grønt, et fantastisk læhegn. Det er så godt at sommerhushaven er stor for der er mange ideer der skal prøves.

Den som flaskehalsen peger på.....

Smukt med solen der skinner igennem, glemmer dog at de jo skal pudse en gang imellem.

Turen var en fødselsdagsgave fra min mor ( den skønne dame til højre i billedet)

Hvis man er til det enkelte en trækasse, en god falske et eller andet og en stol så når man langt.

Sikken en citron.

En bue af planter i luften, fint læhegn og man har en hyggekrog.

Små fine blomster.

Plant dit bord og stol med græs og blomster.

Hvis jeg dog bare havde en sø, men på den anden side hvis manden skal ha sin træterrasse kan jeg vel få en sø? Er jeg urimelig eller hvad? ;O))

2 kommentarer:

  1. Ja der var nok at tage fat på, og bestemt et besøg hver. Kommer hvert år ved samme tid, så hold øje med Sofieros hjemmeside.

    SvarSlet
  2. Sikke nogle skønne idéer! Er specielt vild med det øverste bed! Nu bliver jeg da helt ærgerlig over, at sommeren er ved at være ovre for i år ...! Må se om jeg husker på idéen til næste sommer.
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet