søndag den 8. juni 2014

Lørdags lopper

Det er langt tid siden at jeg har været rigtigt på loppemarked, men mangle på broderi drev mig væk fra valmuer,dejlig kold hjemmelavede iste og sommerhuset lørdag morgen.

Turen gik til spejdernes lop. i Farum, det er år siden jeg har været der, PUHA og det kommer til at være år før jeg kommer der igen, jeg kan godt mærke at jeg er ved at blive gammel... Der er alt for mange mennesker (jeg kan mærke at jeg føler mig presset (ikke fordi at jeg ikke kan få det jeg vil ha før de andre) nej fordi at det hele bliver lidt for klaustofobisk)

Men jeg fik da hvad jeg kom efter: broderier (dog en hel del dyre end hvad jeg plejer at gi..) men denne her var jeg nød til at have, den er med de smukkest skærmblomster, der skal godt nok lige tænkes lidt før jeg klipper i den, da de sidder meget tæt. Billede du så før kan jeg heller ikke vente med at få min saks og små finger i og se hvor meget jeg kan få ud af det.

Der skal også være noget til de hunde og jagt interesseret.

Og de var ikke til at stå for de 4 små hunde.

De 2 her fandt jeg hos vores lokale hygge-hvidt-slidt-butik i Jægerspris, er vild med små dimser og krukker, den her er kun 4½ cm høj og har været på et laboratorium i Frederikssund. Nå Pinseskovturen kalder og der skal lige steges frikadeller, laves melonsalat og bages en kage, men der er jo god tid, hele 2 timer til vi skal kører. God pinse.

10 kommentarer:

  1. Fine fine broderier du fandt der Pia. Måske du skal have de broderier tilbage som jeg har af dine?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan også godt se at det bliver svært at finde ud af hvor jeg skal klippe, jeg må i tænkeboks.
      Hvis der ikke var nogle af dem du gerne ville sy noget af, så ja tak, men måske vi skulle prøve at finde en broderi-sydag

      Slet
    2. ? Det manglede der lige;0))

      Slet
  2. Jeg vil rigtig gerne sy af flere af dem, får bare ikke fundet tid til at finde symaskinen frem for tiden. Måske vi skal finde en dag efter sommerferien? Lige nu har jeg for meget at se til😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Sender dig lige en mail ;0))

      Slet
    2. Jeg har altså ikke fået nogen mail, hvis lige sendte den igår?

      Slet
  3. Mon du nåede det hele ... haha ;oD
    Smukke broderier du fik med dig hjem. Særligt den med skærmplanterne kan jeg da godt misunde dig lidt. Den er altså så super fin. Glæder mig til at se, hvad du får brugt den til.
    knus, Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Og enda en tur i bad, nåede jeg også (så alle blev glade)
      Oh ha da jeg har ikke fået meget søvn i nat, har tænkt over hvordan jeg skal klippe den og jeg kan sige at den er ikke hel mere, men dog ikke færdig.
      Knus

      Slet
  4. Hold nu op, hvor er det også nogle virkelig smukke broderier, du har fået med hjem! Dem skal du nok få noget virkelig lækkert ud af - og du ved, at jeg altid er aftager på det punkt. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Joo tak, det er/var heller ikke nemt at klippe i dem, Ælsker at finde broderier jeg ikke haft før og jeg er også vild med den med skærmblomster, bliver sgu nok nød til at sy en ny pung til mig selv;0))

      Slet